İşte En Sıcak Gezegen

iste-en-sicak-gezegen

Bilim araştırmaları sonucunda heyecan verici haberler gelmeye devam ediyor. İlerleyen her gün hakkında yeni şeyler keşfettiğimiz uzay, bilim insanlarını heyecanlandırmaya  devam ediyor. Bilim adamları araştırmaları sonucunda şimdiye kadar keşfedilen en sıcak gezegeni bulduklarını açıkladı. Yörüngesinde döndüğü yıldıza son derece yakın olan gezegende sıcaklık 4 bin dereceyi aşıyor.

Kelt 9-B adı verilen gezegen o kadar sıcak ki demir ve titanyum gibi metaller akkor gazlar haline geliyor. Uzmanlar genelde sadece yıldızlarda gözlenen bu duruma gezegenin  büyüklüğünün yol açtığını söylüyor. Haliyle bu da dikkatleri üzerine çekmesini sağlıyor. Kelt 9-B! Gezegendeki sıcaklık son olarak 4 bin 327 derece olarak ölçüldü. Bu değer güneşin yüzeyindeki 5 bin 500 derecelik sıcaklığa yaklaşıyor. Jüpiter'in 3 katı büyüklüğündeki dev gezegenin bir sıradışı özelliği daha var. Yıldızının çevresinde başdöndürücü bir hızla dönen Kelt 9-b'de bir yıl sadece 36 saat sürüyor. Gezegen dünyaya 650 ışık yılı uzaklıkta bulunan Cygnus takım yıldızında bulunuyor.